קורות חיים

כיצד לכתוב קורות חיים בצורה נכונה

כמעט לכל אדם בעולם, הנמצא בעולם התעסוקה, קיימים קורות חיים, המגוללים את סיפור חייו המקצועי בלבד.

כיום, על מנת להתקבל לעבודה מסוימת, או אפילו רק כדי להיות מוזמנים לראיון, אנו זקוקים לקורות חיים אשר יציגו אותנו ואת פועלנו באור חיובי.

מפאת המגוון הרחב ביותר של שולחי קורות חיים לכל משרה, יש צורך בהתבלטות אצל המראיין, ולשם כך – עלינו לדעת כיצד לכתוב את קורות החיים שלנו באופן הנכון והמדויק ביותר, שיוכל לבוא לטובתנו ולגרום לכך שיזמנו אותנו לראיון.

למעשה, קורות החיים מהווים כשלב הראשוני אצל כל מחפשי העבודה. קורות החיים שלנו יוצרים עלינו את הרושם הראשוני עוד לפני שהמרואיין ראה אותנו בעיניו. ניתן לומר כי במידה רבה הם יכולים לקבוע את עתידנו בתחומנו.

אם כן, כיצד עושים זאת? כיצד ניתן לכתוב קורות חיים אטרקטיביים וחיוביים עבורנו? יש לציין כי קורות החיים מורכבים מ-7 מרכיבים שונים:

כתיבת קו"ח
רישום קורות חיים היא הצעד הראשון בעולם העסקי
  1. פרטיים אישיים – חלק זה צריך להיות בחלקו העליון של דף קורות החיים שלנו, ולמעשה בו אנו מציגים את עצמנו באופן כתוב. בחלק זה צריכים להיכלל השם המלא, תאריך הלידה, מקום המגורים העדכני וכן פרטי התקשרות כמו מספר טלפון וכתובת מייל.
  2. ניסיון תעסוקתי – בחלק זה יש לציין את הניסיון התעסוקתי שצברתם במהלך השנים. סדר הכתיבה יהיה באופן כרונולוגי, כלומר, מקום העבודה הנוכחי שלכם (או האחרון), יהיה ראשון, ולאחר תקחו את המרואיין אחורה בזמן בכל נקודה ונקודה. כמו כן, על מנת לכתוב את הניסיון התעסוקתי בצורה הטובה ביותר, רצוי לכתוב תחילה את השנים בהם עבדתם בכל מקום, ולידם לכתוב קודם כל את שם החברה, ורק לאחר מכן את פירוט התקפיד שביצעתם בה. מעבר לכך, מתחת לכל משרה שאי פעם עבדתם בה, ניתן לכתוב בנקודות אילו ערכים קיבלתם בזכות אותה עבודה, מה למדתם בזכותה או פעולות חשובות שביצעתם במהלכה. כמובן שיש לבחור בערכים שיעזרו לכם להתקבל אל הג'וב הבא שאתם מעויניינים בו (כמו למשל אחריות, דייקנות, עבדות צוות וכו).
  3. השכלה – בחלק זה עלינו לכתוב את כל נתוני ההשכלה שלנו, אשר גם במקרה זה – נתחיל מהעדכני ביותר, וכמובן את השנים המתאימות.
  4. שירות צבאי – חלק זה אמנם נראה זניח למרבית האנשים בעלי הניסיון הרב בעולם התעסוקה, אך הוא מוסיף המון לרזומה שלנו. כך המרואיין יכול לדעת בוודאות שאכן עשיתם צבא, ובנוסף איזה תפקיד ביצעתם בצבע. כמו כן, ישנם מקומות עבודה אשר נותנים דגש רב לניסיון הנרכש במהלך השירות הצבאי. כך למשל, אם הייתם מפקדים, סביר להניח שתיהיו מתאימים לתפקידי ניהול.
  5. שפות ותוכנות – בחלק זה רצוי להכניס את השפות אשר בהן אתם שולטים, ולציין את הרמה לכל שפה. מבחינת תוכנות, חשוב מאוד לציין באיזה תוכנות מחשב אתם שולטים, ובאיזו רמה. כמובן שבמידה ואתם שולטים ברמה גבוהה בתוכנות רלוונטיות למשרה המבוקשת, חלק זה בקורות חיים יעניק לכם יתרון רב.
עבודה
הדרך למציאת העבודה הבאה

מעבר לכך, חשוב לציין כי רצוי שקורות החיים לא יעלו על עמוד אחד, על מנת לא לייגע את המרואיינים בפרטים, ואף מומלץ לשמור את הקובץ כ-PDF ולא כקובץ WORD. בנוסף לכך, רצוי להתאים את קורות החיים לכל משרה שאליה אתם שולחים אותם. זאת באמצעות הדגשה של  פרטים מסוימים אשר נחשבים רלוונטיים למשרה אליה אתם מעוניינים להתקבל.

במילים אחרות – נסו לעשות הכל על מנת להפוך את קורות החיים שלכם לאטרקטיביים, ייחודיים, מסודרים ונוחים עבור המרואיין.

בין אם אתם מחפשים משרה רגילה או משרת בכירים ונתקלים בקושי במציאת העבודה, ישנן פתרונות רבים בשוק חיפוש העבודה, קיימות אפליקציות רבות, עמודי פייסבוק, חברות השמה שונות שיוכלו למצוא השמה למשרות פשוטות והשמה בכירים.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these