חנות

למה אתר מכירות באינטרנט אפקטיבי יותר מחנות פיזית?

לפני עשר שנים ההשוואה בין חנויות אינטנרנטיות לבין חנויות פיזיות הייתה דמיונית, אבל כיום זוהי המציאות.

בזכות היתרונות הרבים של החנויות המקוונות המכירות באינטרנט תופסות נתח שוק גדול יותר ויותר ונדמה שהן מתחילות לאיים על החנויות הפיזיות. אם אתם עומדים בפני פתיחתה של חנות ומתלבטים האם ללכת על האפשרות המקוונת כדאי שתשמעו על הסיבות לבחור בה.

 

מחנות פיזית למקוונת

בעבר האפשרות היחידה לבצע רכישה הייתה על ידי הגעה לחנות וקנייה של המוצר. מאוחר יותר החלו לפעול חנויות שאפשרו רכישה באמצעות הטלפון, וערוץ הקניות הוא דוגמה לפלטפורמה שניצלה את האפשרות הזו היטב. עם הופעת האינטרנט והתקדמותו המהירה נפתחו אפשרויות מתקדמות לרכישה מקוונת, כך עסקים רבים בחרו לפעול גם ברשת. השלב הבא היה חנויות שהבינו שהמודל העסקי שמאפשרת המרשתת משתלם הרבה יותר ונטשו את החנות הפיזית.

החלטתם לפתוח חנות וכעת אתם עומדים בפני ההחלטה הקשה באיזו תצורה לפתוח אותה. כדי להקל עליכם את ההחלטה ולחשוף בפניכם שיקולים נוספים ריכזנו עבורכם את כל הסיבות שבגללן כדאי לפתוח דווקא חנות אינטרנטית.

 

בגלל הנוחות

כדי להבין איזו חנות עדיף לפתוח עלינו להיכנס למוחם של הקונים. כאשר אדם רוצה לקנות דבר מה הוא רוצה שיהיה נוח לבצע את הקנייה, ובדיוק בנקודה הזו טמון אחד היתרונות הגדולים של חנויות מקוונות. כדי לבצע קניה בצורה המסורתית יש להתלבש, לצאת מהבית, לנסוע במכונית, למצוא חניה, לחפש את החנות. רק אחרי כל הפעולות הללו מתחיל תהליך חיפוש הפריט ובסופו הקנייה.

במקרה של חנות באינטרנט לעומת זאת בסך תצטרכו ללחוץ על כפתור כדי להגיע לחנות. בסמארטפון או במחשב, באפליקציה או בדפדפן, עם פיפאל או עם כרטיס אשראי- קנייה באינטרנט פשוט נוחה ופשוטה הרבה יותר מקנייה בחנות פיזית. בנוסף, איתור המוצר ברשת קל הרבה יותר מבחנות. במקום להתרוצץ בין המדפים פשוט כותבים את שמו בשורת החיפוש והוא כבר יגיע.

תשלום אונליין
הנוחות באינטרנט מגבירה את העצלנות

כי הציבור מאמין שקניות באינטנרט זולות יותר

אחד המרכיבים החשובים בקנייה הוא המחיר. אנחנו לא אוהבים לשלם מחיר יקר ושואפים להשיג את המחיר הטוב ביותר. מסקר שביצעה חברה EBAY עולה כי 46% מהקונים ברשת בוחרים באפשרות הזו כי הם סבורים שהמוצרים ברשת זולים יותר. הנתונים הללו מלמדים אותנו שאנשים רבים סבורים שהמחירים ברשת זולים יותר, והמחיר כידוע משפיע רבות על המקום בו נבצע את הקניה. אתם כבעלי חנות רוצים להיות במקום בו האנשים חושבים שהוא זול.

 

כי זה מאפשר לבצע השוואת מחירים אפקטיבית

יתרון נוסף שמספק האינטרנט הוא האפשרות לבצע השוואת מחירים יעילה. אמנם גם כאשר קונים בחנות פיזית אפשר לבצע השוואת מחירים, אבל ההשוואה הזו לוקלית יותר, הרי אתם לא תיסעו עד נהריה כדי לקנות מוצר זול יותר (מה גם שמחיר הדלק לא יעשה את הנסיעה למשתלמת). קניה מקוונת לעומת זאת מאפשרת לקונה להשוות מחירים ולבחור את המחיר הזול ביותר. גם אם המוצר נמצא בסין או בארצות הברית הקונה יוכל להזמין אותו ולקבל אותו במהירות רבה יחסית.

הנחות
חשיפה אפקטיבית לכל ההנחות

כי קהל הלקוחות שלך יגדל משמעותית

הגלובליות של רשת האינטרנט שבאה לידי ביטוי באפשרות לקנות מוצרים בסין לוקחת אותנו אל היתרון הבא- קהל הלקוחות באינטרנט גדול משמעותית מהקהל המקומי. בפתיחת חנות אינטרנטית פוטנציאל החשיפה הוא כמעט אינסופי. אם החנות תהיה בעברית היא תהיה נגישה לכל האזרחים בישראל ואם היא תהיה באנגלית ובשפות נוספות היא תהיה יכולה להיות נגישה לאנשים בכל העולם.

אתם כבעלי עסק רוצים שהחנות שלכם תמשוך כמה שיותר לקוחות. אם אתם פותחים חנות במרכז המסחרי של חולון הלקוחות שלכם יהיו תושבי האזור ועוברי אורח. לא משנה כמה תצליחו, תתקשו מאוד למשוך לקוחות מאזורים אחרים, ואפילו אם החנות שלכם מצליחה ואטרקטיבית במיוחד היא לא תוכל להשתוות לפוטנציאל הלקוחות של חנות באינטרנט.

 

כי לא צריך מרחב פיזי

חנות פיזית צריכה מרחב פיזי בו היא תתקיים. תצטרכו לשכור נכס נדלנ"י, מה שיצריך מכם תשלומי שכירות וארנונה. לעומת זאת, חנות מקוונת נמצאת בחלל האינטרנטי ולא זקוקה למרחב מציאותי כדי להתקיים. כמובן שכדי להקים חנות מקוונת יש להשקיע משאבים בהקמת אתר ובהקצאת אחסון ברשת- אבל מדובר בעלויות שונות לחלוטין.

 

כי זה חוסך בכוח אדם

חנות פיזית מצריכה כוח אדם, ובהתאם לגודלה של החנות כך יגדל הצורך בכוח אדם. יש לסדר את המדפים, להעניק עזרה ללקוחות ולהעמיד מוכר שיפעיל את הקופה. בחנות אינטרנטית כל אלה נעשים בצורה יעילה הרבה יותר.

במקום לסדר את המלאי על המדפים תהיו צריכים לנהל את הלוקיגסטיקה והמשלוחים, ובמקום שמוכרים יסתובבו בחנות ויגישו עזרה ללקוחות תוכלו לענות לשאלות גולשים באופן פשוט באמצעות הצ'אט. קופה רושמת ומוכר כמובן אינם צריכים להדאיג אתכם כיוון שתהליך הקנייה וסליקת האשראי לא זקוק להתערבות אנושית.

קופת סופר
הסוף לתורים בקופה

כי אפשר לקנות בלי לעמוד בתור

אחד הדברים המעצבנים שקיימים במציאות הוא לעמוד בתור. תור לבנק, לביטוח לאומי, לרופא או לקניית בגדים- אף אחד לא אוהב לחכות בתור. אנחנו חיים בחברת שפע בה חלק גדול מאוד מהקניות שלנו אינן הכרחיות. כאשר אדם מגיע לחנות הוא יודע שיש לו עוד חנויות בהן הוא יוכל לקנות, ושהקניה הזו לא אקוטית. אם הוא רואה תור ארוך הוא פשוט מוותר על הקנייה וממשיך לענייניו.

בחנות מקוונת הבעיה הזו פשוט לא נמצאת. אם הקונה שהה בחנות, בחר מוצרים והגיע לשלב החיוב הוא כנראה יבצע את הקנייה- פשוט כי זה כל כך פשוט. בלי להתעצבן בתור ובלי לחכות למוכר איטי הקונה פשוט יקנה.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post